A.s. 2022/2023
A.s. 2021/2022
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Corso e località | Partecipante | Link al materiale | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“The New Erasmus Program 2021-2027: Writing a Successful Project for yourSchool” e “Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students” Spagna-Barcellona |
Chiara Pasquini |
link: ErasmusplusProgramme-Guide Link Life coaching |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Happy schools: positive education for well-being and life-skills development” |
Insegnante Francesca Gobber |
Gobber Relazione Nuovo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Makerspaces in education: getting started” |
Insegnante Manuela Guidolin |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Life Coaching for Teachers: Happy Teachers for Better Students” |
Insegnante Cristina Imoscopi |
Imoscopi- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“The Creative Classroom: Tools and Tips for Language Teachers” Irlanda-Dublino |
Insegnante Daniele Macchia |
Macchia- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Environmental Changes for Sustainable Schools”
Spagna-Tenerife |
Insegnante Tommaso Bonazza |
Bonazza – Presentazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“We are all Special”: Inclusion and Support to Special Needs Students in and out of the Classroom Photo” and “Video Making in your Classroom: the Educational Power of Multimedia” Spagna-Barcellona |
Insegnante Veronica Sharon Marsano |
Marsano- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies” Irlanda-Dublino |
Insegnante Giovanna Ferrari |
Ferrari- Presentazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Resilience and Well-being Strengths for Teachers” Irlanda-Dublino |
Insegnante Valentina Mongiardo |
Mongiardo- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“A Finnish approach to pupil s wellbeing: how to bring more activity, fun and joy to classroom” Finlandia-Helsinky |
Insegnante Silvia Dorigatti |
Dorigatti- Presentazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“A Finnish approach to pupil s wellbeing: how to bring more activity, fun and joy to classroom” Finlandia-Helsinky |
Insegnante Denise Fraccaro |
Fraccaro- Presentazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“The Best Digital Tools for Language Teachers” Irlanda-Dublino |
Insegnante Samuele Monopoli |
Monopoli- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“How to Increase Student Engagement: From In-Presence to Remote Learning” Francia-Nizza |
Insegnante Cinzia Stefli |
Stefli- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Design Learning Spaces for the 21st Century Classroom” Spagna-Barcellona |
Insegnante Alessia Pegoretti |
Pegoretti- Relazione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Soft Skills for teachers” Irlanda-Dublino |
Insegnante Michele Toccoli |
Toccoli- Relazione |
A.s. 2020/2021
|
||
Corso e località | Partecipante | Link al materiale |
“Student-Centered Classroom: Teachers as Promoters of Active Learning” Olanda-Amsterdam |
Chiara Pasquini | Relazione sulla mobilità Chiara Pasquini |
“Flipped classroom” Irlanda-Dublino |
Insegnante Miriam Martini |
Flipped Classroom – Miriam Martini |
“Design the positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces” Spagna-Barcellona |
Insegnante Chiara Zandonai |
Zandonai Chiara_Report Erasmus |
“ITC in your Classroom” Grecia-Napflio |
Insegnante Cristina Imoscopi |
imoscopi SCHEDA DI PRESENTAZIONE MOBILITA’ |
0